De geschiedenis van de M2-rijtuigen begint in 1954 met de ontwikkeling van vier prototypes. Dit resulteerde in 1958 en 1959 in een bestelling van 620 rijtuigen in vijf verschillende uitvoeringen. Later volgde de trekduw combinaties. Op 21 december 2012 werd het laatste rijtuig na meer dan 50 jaar dienst geschrapt.
De reeks 65 werd in 1965 gebouwd door Brugeoise & Nivelles. Aanvankelijk werden ze aangeduid als type 213. In 1971 werden ze de reeks 65. Na een loopbaan van 15 jaar in Hasselt kwamen ze terecht in Antwerpen en werden ze hernummerd in de reeks 75. In 2001 verdwenen ze van het toneel.
Het eerste spoorwegpostkantoor rijdt op 15 september 1840 op de lijn Brussel-Antwerpen. Het duurde echter tot 5 maart 1968 voor het eerste autonome posttreinstel APT AM35. 20 jaar later werd de APT AM54 voorgesteld. In 2003 werd het vervoer overgenomen door vrachtwagens.